Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 11. 16.

Zöldséges csirkeburger

Kevés olyan étel van, amit nem eszem meg, ezek egyike a hamburger, függetelnül attól, hogy gyorséttermi vagy éppen házi készítésű. A más jellegű húsgombócokat azonban szeretem, mint például ezt a csirkés verziót is.
Az eredeti recepten (link most nincs, mert már fogalmam sincs, hogy hol olvastam, talán egy amerikai blogon) csak annyit módosítottam, hogy mandulaliszt helyett zsemlemorzsát használtam. 




 
Hozzávalók

  • 1 kisebb cukkini héjastól lereszelve
  • 2 reszelt sárgarépa
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • 40 dkg darált csirke
  • szükség szerint zsemlemorzsa 
  • bors
  • chilipehely 
  • a tetejére 1 evőkanál olaj 
A hozzávalókat keverjük össze, a masszából csináljunk gombócokat, kicsit lapítsuk le és kenjük meg egy pici olajjal. 180 fokon süssük aranyszínűre (kb 25 perc).



Hidegen nekem jobban ízlik szendvicsnek, de persze ehetjük melegen is valamilyen (zöldség) körettel.

1 megjegyzés:

Pamlerva írta...

Nagyon örvendek ennek a receptnek.

üdv.Hajnalka